pátek 1. března 2013

Zajímavá matematika ...

Kdysi jsem od dědy dostala knížku s tímhle názvem, byly tam různé matematické hry a hříčky. Občas bylo pro mě řešení záhadou, jindy mi přišlo jednoduché. Matematické hříčky mě vždycky bavily, ale nad tou dnešní by asi i autoři oné knížky nevěřícně kroutily hlavou.

Používám předplacený tarif u nejmenovaného operátora. To že mi v únoru volali a snažili se mi vecpat výhodnější tarif, protože mají rozhodně lepší přehled o tom kolik provolám než já, to pominu. Jaksi do čerpaných částek započetli i mou návštěvu Prahy a platbu SMS jízdenky. Tarif prostě nechci, mám kartu a vyhovuje mi to. Ovšem dnes jsem si potřebovala zkontrolovat zbývající kredit a jeho čerpání a zůstala jsem zírat. Ne nad částkou, ta odpovídala, ani nad rozpisem čerpání kreditu za obdobíí od 16. do 28.2. to taky odpovídalo 59 Kč. Ale nad grafem který byl pod tím - průměrné týdenní náklady na volání 1534 Kč. Tak tomu říkám záhadná matematická hříčka - při vyčerpání kreditu 59 kč za 12 dní průměr na 1 týden 1534 kč. Že bych ve škole něco zaspala ;-).

Nebo se operátor snaží, abych se taky zasmála. Ale já stejně jako ten chlapeček v tom starém klasickém vtipu vím co s tím je. Maj to rozbitý :)

Žádné komentáře: