čtvrtek 16. ledna 2014

Pečení je radost ... fotostřípky z dnešního pečení

Už jsem se zmiňovala, že štrůdl mám nejraději z těsta podle receptu mojí mámy. A vypadá to, že Mišák si na něj taky nestěžuje. Když teda dneska byla v bedynce nová jablka, musela jsem těch pár zbylých rychle zpracovat na štrůdl a Mišák se rozhodl asistovat. Bohužel válení těsta a strouhání jablek nafoceno není. Nějak při zpracovávání těsta nestíhám brát minoltu

Štrůdl jsem připravila, zabalila a co mladý pán, rozhodl se, že ho vůbec nezajímá, že jsem skořicový cukr sypala na jablka před zabalením. Podle něj patří i nahoru a tak ho pocukroval.

A nešlo by to nakrájet už teď?

Samozřejmě, že negativní odpověď se setkala s velmi důraznými protesty ...

Tak aspoň v nestřeženém okamžiku slupnul ten zbytek skořicového cukru. A tvářil se spokojeně. Připomněl mi Jasmínku v dobách kdy do sebe nacpala půl kila odřezků syrového masa a měla blažený výraz ...
(ale zas netrval na tom, že ho mám vyndat hned po vložení do trouby)

Ne mýt pusu si nejdu a od té trouby se prostě nehnu ....

po 25 minutách ... a nehnu ....

A nechceš ho už vyndat...?

Hotovo vyndáno ...
 ... nakrájeno ...

 ... a je potřeba otestovat, jak vlastně chutná ...

... myslím, že se mi poved ... (i když máma taky trochu pomohla)

A protože to byla večeře, tak pak dobrovolně nakráčel do koupelny a do vany.

A kdyby chtěl náhodou někdo recept na mé oblíbené těsto ...
3 vajíčka
60 dkg hladké mouky
18 dkg tuku (hera, máslo, co komu vyhovuje)
1,5 prášku do pečiva
9 lžic vody
A protože mě se na plech vejdou jen 2 šišky, dělám z 2/3 dávky. A na dobu pečení se mě neptejte, já to nevím

1 komentář:

Ajka řekl(a)...

Však štrůdl pocukrovaný i nahoře chutná líp:-))
Prima reportáž:-)
Ajka